– 6. APRIL, 2022 – DNV, HØVIK

EUROPOWER COMMUNICATION CONFERENCE

KONFERANSEN FOR ALLE SOM JOBBER MED KOMMUNIKASJON I EN BRED ENERGIBRANSJE

  • Dato: 6. april 2022.

  • Tid: 10.00 - 16.00 med konferansemiddag på kvelden.

  • Sted: DNV, Høvik

Derfor møtes vi år etter år på Europower Communication Conference

Norge er en energinasjon. Derfor er det også naturlig at energi er et tema som får stor oppmerksomhet i det offentlige ordskiftet. 

  • Olje- og gassbransjen møter stor motstand

  • Vindkraft på land og også til havs møter stor motstand

  • Eksport og import av strøm gjennom utenlandskabler møter stor motstand

  • Vannkraften møter motstand og kommentarfeltene flommer over av sinne i en tid der høye strømpriser rammer vanlige folk

  • Solkraften møter motstand 

  • Kjernekraft møter motstand og ingen politiske partier ønsker å løfte dette inn som et alternativ 

  • CCS møter motstand

ECC har blitt arrangert hvert år siden 2014, med unntak av i fjor da pandemien stod i veien for møteplassen. Nå skal vi på ny samle en bred energibransjen til erfaringsdeling og nettverksbygging. 

Menneskeskapte klimaendringer er vår tids største trussel. På veien mot å nå Parisavtalens mål trenger vi gode diskusjoner og ikke polarisering og ekkokammere.

Vi lever i en tid der det til tider er krevende å holde energidebatten saklig og faktabasert.

KONFERANSEPROGRAM

09:00
Registrering og mingling i utstillerområdet
09:55
Chul Christian Aamodt,
Kommersiell leder, Europower
Åpning av konferansen.
10:00
Marte Mjøs Persen
Olje- og energiminister
Åpningsforedrag
10:20
Per Busk Christiansen
Head of Group Branding & Marketing Communication, DNV
Energy Transition Outlook - Slik sikrer vi at budskapet i rapporten når ut til målgruppen
10:40
Anniken Haugen Jebsen
VP Brand & Engagement, Equinor
Å posisjonere et selskap i endring – gjennom kultur, kommunikasjon og invitasjon til samarbeid
11:00
Pause
Mingling i utstillerområdet
11:20
Kjetil Lund
Vassdrags- og energidirektør, NVE
Paneldebatt: Bransjens utfordringer ved kommunikasjon av strømprisen
Linda Ørstavik Öberg
Energipolitisk rådgiver, Huseierne,
Aslak Øverås
Informasjonssjef, Energi Norge
ANDERS RODEM
Medgründer, Motkraft
Ole Petter Pedersen
Ansvarlig redaktør, Europower

Debattleder

11:50
Henrik Glette
Kommunikasjonsdirektør, Statnett

I stormens øye. Om å stå i en posisjon

12:10
Hildegunn T. Blindheim
Administrerende direktør, Norsk olje og gass

Dilemmaet ved å kommunisere en bærekraftig olje- og gassindustri

12:30
Mads Didriksen
Leder Kunde og Energidata, BKK Nett AS

Slik bygger vi som nettselskap tydelighet rundt vår merkevare, gjennom betalt annonsering, nettsider, tekniske løsninger og ikke minst ansatte

12:50

Lunsj
Mingling i utstillerområdet

14:00
TBA

Kampen mot vindkraft - Slik opplever vindkraftmotstanderne medias dekning

14:20
Ståle Gjersvold
Konsernsjef, TrønderEnergi
Paneldebatt: Kostnaden og verdien av å delta i energidebatten på sosiale medier
Lene Westgaard-Halle
Stortingsrepresentant, Høyre
JULIE WEDEGE
Senior Vice President, Politics and Ownership, Statkraft
Chul Christian Aamodt
Kommersiell leder, Europower

Debattleder

14:50

Pause
Mingling i utstillerområdet

15:20
Ingrid Amalie Mook-Kleiven (14)
9. klasse på Kristelig Gymnasium, Oslo.

Slik opplever vi at energibransjen kommuniserer til oss unge.

15:40
TBA

Tema holdes åpent for sikre en tidsaktuell debatt

16:00
Juryen

ECC Media Awards - Prisutdeling

16:30
Chul Christian Aamodt
Kommersiell leder, Europower

Oppsummering av konferansen

17:30

Festmiddag med underholdning

 

ECC Media Awards

ECC Media Awards tildeles personer eller bedrifter i en bred energibransje som har utmerket seg spesielt det siste året. Det deles ut priser innenfor tre kategorier:

Juryen for ECC Media Awards:

  • Per Busk Christiansen, Head of Group Branding & Marketing Communication, DNV
  • Erik Waatland, Ansvarlig redaktør og daglig leder i Medier24, KOM24 OG SALG24
  • Arvid Samland, Kommunikasjonssjef, Olje- og energidepartementet
  • Helene Gunther Merg, Country Communications Manager, ABB Norge
  • Inger Johanne Stenberg, Communication Director, ONS
  • Annika Bremvåg, Head of Communications, NTNU Energy
  • Kjetil Hjertvik, Public Affairs Manager, Wintershall Dea
  • Tone Helen Angsund, Kundeansvarlig, Trigger Oslo
  • Eva Nordskog, Head of Communications, HR and ESG, Trainor Elsikkerhet
  • Anne Steenstrup-Duch, Kommunikasjonssjef,  SINTEF Energi
  • Truls Klokkerud, Director of Marketing and Communications, Embriq
  • Christian Kamhaug, Senior Communications Advisor Digital Channels & Sustainability, Norconsult
  • Ulf Mørck, Strategisk rådgiver, Dagens Næringsliv
  • Chul Christian Aamodt, Kommersiell leder,  Europower (Chul Christian Aamodt fungerer som sekretær, og avgir ikke egen stemme).

PÅMELDING

 

 

Bestill utstillerplass

Utstillere på Europower Communication Conference blir lagt merke til!

Basic

30.000,-

NOK ekskl. mva.

  • Utstillerplass på konferansen
  • To deltakere på konferansedag og festmiddag
  • Firmalogo på konferansens nettside

Premium

65.000,-

NOK ekskl. mva.

  • Utstillerplass på konferansen
  • To deltakere på konferansedag og middag
  • Markedsføring av kundens egenproduserte webinar mot deltakere på konferansen. Webinar kan gjennomføres før eller etter konferansen.
  • Firmalogo på konferansens nettside
  • Innholdsmarkedsføring på konferansens nettside, sosiale medier og i e-post til deltakere.

Gold

100.000,-

NOK ekskl. mva.

Ta kontakt.