– 6. APRIL, 2022 – DNV, HØVIK

EUROPOWER COMMUNICATION CONFERENCE

KONFERANSEN FOR ALLE SOM JOBBER MED KOMMUNIKASJON I EN BRED ENERGIBRANSJE

  • Dato: 6. april 2022.

  • Tid: 10.00 - 16.45 med konferansemiddag på kvelden.

  • Sted: DNV, Høvik

125 deltakere er påmeldt. Nå møtes kommunikasjonsfolka i energibransjen for 7. gang!

 

 

Invasjonen av Ukraina og boikott av gass fra Russland skalerer opp energikrisen i Europa.

Norge er en energinasjon. Derfor er det også naturlig at energi er et tema som får stor oppmerksomhet i det offentlige ordskiftet.

  • Strømprisene har denne vinteren vært skyhøye og møter motstand. Og verre kan det bli.
  • Bensinprisen er nå så høy at det diskuteres om også bilistene bør få en støtteordning fra staten.
  • Olje- og gassbransjen møter stor motstand, men energikrisen kan gi bransjen en ny vår.
  • Vindkraft på land og også til havs møter stor motstand, men med bortfall av russisk gass i det europeiske markedet vil vi kunne se en akselerasjon i det grønne skiftet.
  • Eksport og import av strøm gjennom utenlandskabler møter stor motstand, men det kan være at vi har et solidarisk ansvar utover eget land.
  • Vannkraften møter motstand og kommentarfeltene flommer over av sinne i en tid der høye strømpriser rammer vanlige folk. Det tas til ordet for å bygge ut vernede vassdrag.
  • Solkraften møter motstand i regelverket, men med høye strømpriser kan solkraft muligens bidra til reduserte priser og økt forsyningssikkerhet.
  • Kjernekraft møter motstand og ingen politiske partier ønsker å løfte dette inn som et alternativ. Med krig som bakteppe har motstanden om mulig økt enda mer.
  • CCS møter motstand og mange frykter en ny mislykket månelanding.
Europower Communication Conference har blitt arrangert hvert år siden 2014, med unntak av i fjor da pandemien stod i veien for møteplassen. Nå skal vi på ny samle en bred energibransjen til erfaringsdeling og nettverksbygging.

Det er krig i Europa. Samtidig så hevdes det at menneskeskapte klimaendringer fortsatt er vår tids største trussel. På veien mot å nå Parisavtalens mål trenger vi gode diskusjoner og ikke polarisering og ekkokammere.

Vi lever i en tid der det til tider er krevende å holde energidebatten saklig og faktabasert.

PÅMELDING TIL KONFERANSEN

Ansatte i bedrifter med bedriftsabonnement på Dagens Næringsliv, Europower eller Fiskeribladet får

  • middag inkludert i deltakerprisen.
  • 3 deltakere for prisen av 2 ved påmelding på samme dag. Skriv da inn "3 for 2" under fakturainformasjon.

 

Foredragsholdere og paneldeltakere

LINDA-ORSTAVIK-OBERG_small-1

Linda Ørstavik Öberg

Energipolitisk rådgiver, Huseierne

Kjetil-Lund_small

Kjetil Lund

Vassdrags- og energidirektør, NVE
Anniken-Haugen-Jebsen_small

Anniken Haugen Jebsen

VP Brand & Engagement, Equinor
HENRIK-GLETTE-small

Henrik Glette

Kommunikasjonsdirektør, Statnett
Maja-Kristine-Jåma

Maja Kristine Jåma

Sametingsråd
OLE-PETTER-PEDERSEN_SMALL

Ole Petter Pedersen

Ansvarlig redaktør, Europower
HILDEGUNN-T-BLINDHEIM_small

Hildegunn T. Blindheim

Adm. dir. Norsk olje og gass
Per-Busk-Christiansen_small

Per Busk Christiansen

Head of Group Branding & Marketing Communication, DNV
JULIE-WEDEGE_small

Julie Wedege

Senior Vice President, Politics and Ownership, Statkraft
Ståle-gjersvold_small

Ståle Gjersvold

Konsernsjef, TrønderEnergi
LENE-WESTGAARD-HALLE_small

Lene Westgaard-Halle

Stortingsrepresentant, Høyre
STIAN-TVEDE-KARLSEN_small

Stian Tvede Karlsen

Communications Manager, Scatec
INGRID-AMALIE-MOOK-KLEIVEN-(14)_small

INGRID AMALIE MOOK KLEIVEN

9. klasse på Kristelig Gymnasium, Oslo.
ASLAK-ØVERÅS_small

Aslak Øverås

Informasjonssjef, Energi Norge
_MADS-DIDRIKSEN_small

Mads Didriksen

Leder Kunde og Energidata, BKK Nett AS
ANDERS-RODEM_small

Anders Rodem

CO-founder, Motkraft
Chul-Christian-Aamodt_small

Chul Christian aamodt

Kommersiell leder, Europower
Julie Hoel

Julie Hoel,

9.KLASSE PÅ NORDBERG SKOLE

KONFERANSEPROGRAM

09:00
Registrering og mingling i utstillerområdet
09:55
Chul Christian Aamodt,
Kommersiell leder, Europower
Åpning av konferansen.
10:00
Maja Kristine Jåma
Sametingsråd
Arealpress og kommunikasjon
10:20
Per Busk Christiansen
Head of Group Branding & Marketing Communication, DNV
Energy Transition Outlook - Slik sikrer vi at budskapet i rapporten når ut til målgruppen
10:40
Anniken Haugen Jebsen
VP Brand & Engagement, Equinor
Å posisjonere et selskap i endring – gjennom kultur, kommunikasjon og invitasjon til samarbeid
11:00
Pause
Mingling i utstillerområdet
11:20
Kjetil Lund
Vassdrags- og energidirektør, NVE
Paneldebatt: Bransjens utfordringer ved kommunikasjon av strømprisen
Linda Ørstavik Öberg
Energipolitisk rådgiver, Huseierne,
Aslak Øverås
Informasjonssjef, Energi Norge
ANDERS RODEM
Medgründer, Motkraft
Ole Petter Pedersen
Ansvarlig redaktør, Europower

Debattleder

11:50
Henrik Glette
Kommunikasjonsdirektør, Statnett

I stormens øye. Om å stå i en posisjon

12:10
Hildegunn T. Blindheim
Administrerende direktør, Norsk olje og gass

Dilemmaet ved å kommunisere en bærekraftig olje- og gassindustri

12:30
Mads Didriksen
Leder Kunde og Energidata, BKK Nett AS

Slik bygger vi som nettselskap tydelighet rundt vår merkevare, gjennom betalt annonsering, nettsider, tekniske løsninger og ikke minst ansatte

12:50

Lunsj
Mingling i utstillerområdet

14:00
Stian Tvede Karlsen
Communications Manager, Scatec

Når man må trykke på den røde knappen – hvordan erfaring globalt forberedte Scatec på krisen

14:20
Ståle Gjersvold
Konsernsjef, TrønderEnergi
Paneldebatt: Kostnaden og verdien av å delta i energidebatten på sosiale medier
Lene Westgaard-Halle
Stortingsrepresentant, Høyre
Maja Kristine Jåma
Sametingsråd
JULIE WEDEGE
Senior Vice President, Politics and Ownership, Statkraft
Chul Christian Aamodt
Kommersiell leder, Europower

Debattleder

14:50

Pause
Mingling i utstillerområdet

15:20
Ingrid Amalie Mook-Kleiven (14)
9. klasse på Kristelig Gymnasium, Solo
Slik opplever vi at energibransjen kommuniserer til oss unge.
JULIE HOEL
9. klasse på Norberg skole
15:40
INGER JOHANNE STENBERG
COMMUNICATION DIRECTOR, ONS

Fra oljemesse til en møteplass for energiomstillingen – hvordan kommuniserer man

16:00
Juryen

ECC Media Awards - Prisutdeling

16:30. -16.45
Arvid Samland
Kommunikasjonssjef, Olje- og energidepartementet
Samtale - Oppsummering av konferansen
Chul Christian Aamodt
Kommersiell leder, Europower
17:30

Festmiddag med underholdning

 

ECC Media Awards

ECC Media Awards tildeles personer eller bedrifter i en bred energibransje som har utmerket seg spesielt det siste året. Det deles ut priser innenfor tre kategorier:

Mest kreative stillingsannonse
Beste digitale kampanje
Årets bransjeambassadør

ECC MEDIA AWARDS - JURY

Per-Busk-Christiansen_small

Per Busk Christiansen

Head of Group Branding & Marketing Communication, DNV
INGER-JOHANNE-STENBERG

Inger Johanne Stenberg

Communication Director, ONS
truls-klokkerud_small

Truls Klokkerud

Director of Marketing and Communications, Embriq
helene-gunther-merg_SMALL

Helene Gunther Merg

Country Communications Manager, ABB Norge
ARVID-SAMLAND_SMALL

Arvid Samland

Kommunikasjonssjef, Olje- og energidepartementet
NTNUEnergi_Annika_SMALL

Annika Bremvåg

Head of Communications, NTNU Energy
ERIK-WAATLAND_SMALL

Erik Waatland

Ansvarlig redaktør og daglig leder i Medier24, KOM24 OG SALG24
Anne-Steenstrup-Duch_small

Anne Steenstrup-Duch

Kommunikasjonssjef, SINTEF Energi
christian-kamhaug_small

Christian Kamhaug

Senior Communications Advisor Digital Channels & Sustainability, Norconsult
KJETIL-HJERTVIK_SMALL

Kjetil Hjertvik

Public Affairs Manager, Wintershall Dea
eva-nordskog_small

Eva Nordskog

Head of Communications, HR and ESG, Trainor Elsikkerhet
ulf-mørck_small

Ulf Mørck

Strategisk rådgiver, Dagens Næringsliv
Tone-Helene-Angsund_small

Tone Helene Angsund

Kundeansvarlig, Trigger Oslo
Chul-Christian-Aamodt_small

Chul Christian Aamodt

Kommersiell leder, Europower
 

Bestill utstillerplass

Utstillere på Europower Communication Conference blir lagt merke til!

dnvgllogo_large

Europower Partner - Rosa landscape-1

 

Basic

30.000,-

NOK ekskl. mva.

  • Utstillerplass på konferansen
  • To deltakere på konferansedag og festmiddag
  • Firmalogo på konferansens nettside

Premium

65.000,-

NOK ekskl. mva.

  • Utstillerplass på konferansen
  • To deltakere på konferansedag og middag
  • Markedsføring av kundens egenproduserte webinar mot deltakere på konferansen. Webinar kan gjennomføres før eller etter konferansen.
  • Firmalogo på konferansens nettside
  • Innholdsmarkedsføring på konferansens nettside, sosiale medier og i e-post til deltakere.

Gold

100.000,-

NOK ekskl. mva.

Ta kontakt.

 

Konferanseblogg

Tradisjon tro så legger vi tilrette for nettverksbygging før, under og etter Europower Communication Conference. 

I bloggen vår kan du bli kjent med deltakere og foredragsholdere på konferansen.

Se hvem som er nominert til ECC Media Awards

1 min read

Kraftbransjen er en liga under oljebransjen i faget kommunikasjon

1 min read

VORSPIEL til Europower Communication Conference

2 min read

Jeg har norges største samling av spyposer fra fly

1 min read

Energibransjen er for introvert

7 min read

Avisen, konferansen og jeg har gått gjennom et grønt skifte